Geplaatst door: Mahad-1
Geplaatst op:
2019-01-11
Beste mensen,
Even een update.
Gisteren ben ik naar de MediaMarkt geweest omdat ik niet in de veronderstelling was dat de wasmachine gerepareerd kon worden. Kosten monteur om waarschijnlijk achteraf te horen dat hij gewoon stuk is of duur te repareren is (€75 voorrijkosten,30 min arbeid en ervan uitgaande dat dit niet binnen 30 min opgelost zou zijn) waren dusdanig hoog dat ik het verstandiger vond om toch een nieuwe te kopen. Daar heb ik een Siemens wasmachine gekocht en die zou zaterdag geleverd worden. Thuis aangekomen dacht ik alvast de wasmachine in de gang te zetten zodat dit gemakkelijker kon plaats vinden voor zaterdag. Nu bleek tot mijn verbazing dat er water aan de achterkant lag. Hierop gelijk stekkerdoos gecontroleerd en hier zat water in. Het bleek dat de sifon waar de afvoerslang ingaat het water teruggooide wanneer het water weggespoeld zou moeten worden tijdens de was. Hierdoor komt er water in de stekkers/stekkerdoos waardoor er kortsluiting ontstaan. Gelukkig had ik nog een stekkerdoos liggen en deze gelijk omgewisseld en wat bleek de wasmachine deed het prima. De afvoerslang in de wasbak van de keuken gedaan en hij werkte prima. Nu zou de sifon verstopt zitten waarschijnlijk. Ondertussen met MediaMarkt gebeld om de aankoop te annuleren. Losdraaien van de sifon lukte niet, deze zat heel erg vast. Hierop toch maar woningbouw gebeld en deze zou RRS (Rioolreiniging) sturen om dit op te lossen en te reinigen. Probleem opgelost en kosten van een nieuwe wasmachine bespaard!