Geplaatst door: Lampje
Geplaatst op:
2018-11-28
Nog even een aanvulling op het bericht van Bennie.
Hij is een van het drietal techneuten, die met de botheid van de forumeigenaar geconfronteerd werden. Alle op het forum staande documentatie is onbereikbaar voor ons geworden. De site eigenaar weigert in gesprek te gaan, dat is jammer, want er stond een schat aan informatie op.
Maar gelukkig, zit heel veel kennis in ons hoofd.
En zijn we nu niet meer afhankelijk van de grillen van een ander.
Hazee heeft de taak op zich genomen om onderdelen, die nodig zijn om printen te kunnen repareren, in te kopen. Want die zijn vaak niet als enkele stuks te koop of de levertijden zijn erg lang. Want de wasdroger en wasmachinefabrikanten repareren geen printen en verkopen liever zeer dure printkaarten (van meer dan 200 euro), terwijl de reparatie met de componenten, soms nog geen 10 euro kost.
Daarnaast "Bennie", een electrotechnicus, die werkzaam is als installatietechnicus
en als derde "Lampje", die als gepensioneerde allround electro-onderhoudstechnicus zijn kennis en vaardigheden aanbiedt. Hij is ook gecertificeerd reparateur gedrukte schakelingen (printkaarten).
Zo proberen wij op afstand, de forumleden door te sturen en te leiden, zelf hun machines op goedkope manier te repareren en te behoeden voor de schroothoop.