Geplaatst door: Vincent-8
Geplaatst op:
2018-12-04
Thnx again HarryO! Ik heb inmiddels de 3 kleinste elkos toch voor de zekerheid laten vervangen. De grootste kon ik niet vinden, maar de electrotechnicus die de elkos voor mij heeft gesoldeerd heeft de grote doorgemeten en hij doet wat hij moet doen begreep ik. Ook zat er 1 pootje van een kleine keramische condensator los, deze is ook vast gezet. alles weer ingebouwd maar helaas, het is nog steeds een lichtorgel. gelukkig doet de machine het wel, dus nu worden er even een paar wasjes gedraaid en dan weer verder zoeken. Wat opvallend is: zodra ik de start/stop schakelaar diep ingedrukt hou dan gaan alle andere flikkerende lichtjes uit en brand alleen de startled. Als ik dan loslaat start de machine met de aanduiding van de bovenste led (wassen) voor een paar seconden en daarna beginnen alle led’s weer te flikkeren. Als leek denk ik dierdoor dat het aan de start/stop knop ligt. Er zit toch ook een printplaat achter de bediening/leds? Zitten hier ook elkos op die wellicht niet goed meer zijn? Ik ga graag verder zoeken maar wil niet opnieuw het wiel uitvinden als dit al gedaan is. Nog tips na deze beschrijving? Hoor het wederom graag…! Alvast dank!