Probleem met Miele wasmachine |
| Terug naar de categorie | Wilt u uw topic of reactie wijzigen? Log dan in. Inloggen op Wasmachines.nl |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 21-01-2012 13:42 |
| Geachte forumgangers, Ik heb sinds vandaag een merkwaardig probleem met mijn Miele Novotronic V8935. Welk programma ik ook kies, dit is wat er gebeurd: *Pakt gewoon netjes water, lampje van de wasmachine brandt op 'wassen'. *Eenmaal klaar draait de trommel niet meer en is te zien dat het lampje 'wassen' brandt máár dat het lampje 'spoelen' snel knippert. *Het lampje 'spoelen' knippert drie keer met een interval terwijl het lampje 'wassen' continu brandt en pompt vervolgens het water weer weg en tenslotte gaat het lampje 'einde' branden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 21-01-2012 23:09 |
| "Eenmaal klaar draait de trommel niet meer" Heeft de trommel wel gedraaid of helemaal niet? Zo niet: Controleer als eerste de lengte van de koolborstels. Indien korter dan 15 mm deze vervangen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed. Als de lengte wel goed is controleer dan de bedrading tussen motor en elektronica module en controleer de module op losse contacten. |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 22-01-2012 11:21 |
| Bedankt voor je snelle reactie. Even ter correctie: de trommel maakt geen enkele beweging. Zou je me evt. een link kunnen geven naar het verkrijgen van de juiste koolborstels? En een beknopte uitleg hoe ik de koolborstels kan vinden? Ben redelijk technisch (ex automonteur) |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 22-01-2012 20:45 Gewijzigd op: 22-01-2012 20:46 |
| Bij de meeste modellen: Verwijder bovenblad. Verwijder de 3 bouten rond de deuropening, Verwijder de schroeven achter de zeepbak, Mogelijk zitten en nog schroeven achter het front. Verwijder plint. Druk de beugel of veer weg die de onderkant vast houd. Draai nu het gehele front naar rechts open. Je ziet nu de motor zitten. Bij de meeste modellen zit er een kap waar de borstels is zitten. De borstels zitten in een rode rubberen houder. Neem de oude mee, Miele heeft de borstels aangepast en er bestaan meerdere imitatie versies van. |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 29-01-2012 12:07 Gewijzigd op: 29-01-2012 14:55 |
| Hallo Harry0, Ik heb alle punten opgevolgd zoals je zegt en alles gaat oké. Nu ben ik bij het laatste punt, ik heb het front helemaal naar rechts opengeklapt en ik zie volgens mij de motor zitten. Ik zie zeg maar onder de trommel iets verborgen achter een witte kap zitten die met twee torx boutjes vastzit, waar ook twee stekkers met rode kabels naar toe gaan. Moet ik die ook losschroeven om bij de borstels te komen? Toevoeging: ik meen de motor gevonden te hebben. Er loopt een hele dikke stroomkabel vanachter het bedieningspaneel naar onder toe. Die eindigt in een witte kap. Moet ik deze verwijderen? Want die zit behoorlijk vast en aan het eind van die kap ronding die met een dikke rubberen ring is afgesloten. "De borstels zitten in een rode rubberen houder. Neem de oude mee, Miele heeft de borstels aangepast en er bestaan meerdere imitatie versies van." Bedoel je een ronde of rode rubberen houder? |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 29-01-2012 15:41 Gewijzigd op: 29-01-2012 15:42 |
| Volg die kabel. Deze loopt door achter die kap, hier achter zitten de koolborstels. Ik bedoel een rode rubber houder. |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 29-01-2012 15:58 Gewijzigd op: 29-01-2012 16:02 |
| Oké, dat zal ik doen. Waarvoor is dan die grote ronden rubberen afdichtring? (die dikke kabel eindigt in die kap die je bedoelt, en aan het einde van die kap zit een ronding die goed vastzit met daartussen een groten rubberen ring) Wil zeker weten dat ik het goede demonteer ipv 20 liter water over de vloer ![]() |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 29-01-2012 17:26 |
| Ter verduidelijking een plaatje van een ander model. De motor is het 3de plaatje van onderen.... Zie ook Miele Motor |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 29-01-2012 18:46 |
| Oh bedankt, ik zat zeg maar bij het verwarmingselement te kijken... De motor zit dus wat verder naar achter onder de trommel Daar ga ik morgen mee verder, ik hou je op de hoogte! |
|
Geplaatst door: SjengCoumans Geplaatst op: 29-01-2012 19:57 |
| Toch weer even je hulp nodig Harry0, ik heb een foto geupload zoals ik naar de motor kijk als het front naar rechts is opengeklapt. Ik heb twee torx boutjes losgehaald waardoor de kap los zit en nu...? De overige torx boutjes loshalen zoals te zien is in de foto? http://imageshack.us/photo/my-images/401/20120129195155.jpg/ |
Filter opties laden...

Daar ga ik morgen mee verder, ik hou je op de hoogte!.jpg)