bonkt en loopt |
| Terug naar de categorie | Wilt u uw topic of reactie wijzigen? Log dan in. Inloggen op Wasmachines.nl |
|
Geplaatst door: Bert Geplaatst op: 30-12-2011 15:21 |
| Hallo mijn wasmachine is instabiel als hij gereed is met wassen en moet gaan centrifugeren, dan slingert de trommel even en bonkt ergens tegen aan. Als hij op toeren komt draaid hij goed en stabiel, als hij klaar is met centrifugeren gaat de trommel weer slingeren. Wie kan mij met dit probleem helpen groet Bert |
|
Geplaatst door: Desiree Geplaatst op: 04-02-2012 11:50 |
| Hoi Bert, heb je hier nog een antwoord op gekregen? Mijn wasmachine doet ongeveer hetzelfde alleen lijkt het wel oorlog zo hard bonkt het ook tijdens het centrifugeren. Daarnaast is het manchet niet gescheurd maar het lijkt alsof het scheef erin zit. Alle tips zijn welkom! Ps hij is net 3 jaar oud en wordt 1 a 2 keer in de week gebruikt dus ik denk dat het nog niet voor mag komen. Dus ik denk dat ik ook nog wel contact op ga nemen met de leverancier. |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 04-02-2012 14:53 |
| Verwijder het bovenblad en kijk of de 2 of 4 ophang veren nog wel vast zitten. Voor meer informatie graag merk en type nummer. |
|
Geplaatst door: Desiree Geplaatst op: 04-02-2012 15:54 |
| Beste Harry, de veren hangen nog perfect, we hebben hem ook nog laten centrifugeren zonder was. Dat ging goed. Echter met was erin ging het weer fout. Na nader onderzoek zijn we er achter gekomen dat de steen die voor - onder in de machine zit afgebroken is. Machine is een Whirlpool 1600 toeren. AWO466 Precies vandaag 3 jaar (04-02-2009). |
|
Geplaatst door: HarryO Geplaatst op: 05-02-2012 12:10 |
| Dit is je contra gewicht/balans blok. Neem contact op met je leverancier en kijk met wat voor regeling zij komen. Lees je even in in je consumentenrecht mbt garantie en te verwachten levensduur op Consuwijzer.nl |
|
Geplaatst door: Bert Geplaatst op: 06-02-2012 11:17 |
| Hallo Desiree Ik heb nog geen bruikbare reactie gehad Ik heb de schokbrekers vervangen en de ophangveren gecontroleerd zonder resultaat. Ik heb wel verbetering door - rubber onderzet stukken( wordt staand oppervlak groter ) - opnieuw waterpas zetten wasmachine - zorgen dat de hoeveelheid wasgoed niet te weinig is je hand moet net tussen het wasgoed en de trommel passen ( voorkomt dat de was als een plank onderin de trommel ligt als hij gaat centrifigeren) groet Bert |
Filter opties laden...